4 Şubat 2014 Salı

Matematik 4 İşlem

2. sınıf matematik dersi
BÖLME PROBLEMLERİ
1. 39 portakal 3 sepete eşit olarak konuluyor. Her sepette kaç portakal olur?
2. 35 metre kumaşı 5 eşit parçaya ayırırsak , her parça kaç metre uzunlukta olur?
3. 50 sayfalık kitap 5 eşit bölümden oluşuyor Her bölüm kaç sayfadır?
4. Hakan 88 TL’yi 4 kişi eşit paylaşırsa her birine kaç YTL düşer?
5. 48 kalemi 4 kardeş paylaştık. Her birimize kaç kalem düşer?
6. Bir düzine bardağı ikişerli olarak gruplarsak, kaç grup oluşur?
7. İki deste cevizi dörderli olarak gruplarsak, kaç grup oluşur?
8. 15 fındık 3 çocuğa paylaştırılıyor. Her çocuğa kaç fındık düşer?
9. 20 kalem bir grup öğrenciye dörder dörder paylaştırılıyor. Bu grupta kaç öğrenci vardır?
10. 12 balon 3 çocuğa paylaştırılıyor. Bir çocğun payına kaç balon düşer?
WORD İNDİR

ÇARPMA PROBLEMLERİ
1. Bir günde 25 sayfa kitap okuyan bir öğrenci 3 günde kaç sayfa kitap okumuş olur?
2. Her gün 3 ekmek alan bir aile 15 günde kaç ekmek almış olur?
3. Bir bakkal satmak için 15 poşet pirinç paketledi. Her poşette 4 kilogram pirinç olduğuna göre bakkal kaç kilogram pirinci poşetlere doldurmuştur?
4. Bir kümeste 32 tavuk var. Tavukların ayak sayısı kaçtır?
5. İki düzine kalem aldım. Kaç tane kalem almış oldum?
6. 6 hafta ile 6 gün toplam kaç gün eder?
7. 7 tane tavşanda  toplam kaç tane ayak vardır?
8. Her birinde 20 tane şişe olan 5 kasada toplam kaç tane şişe vardır?
9. 2 düzine kalem ile 3 deste kalem top lamı kaç kalem eder?
10. Bir çiftlikte 20 tavşan vardır. Tavşanların ayak sayısını kaçtır?
WORD İNDİR


ÇIKARMA PROBLEMLERİ
1. Babamın verdiği 20 TL’nin 14 TL’ sine kitap aldım. Kaç TL param kalmıştır?
2. Babam 55 yaşında ben ise babamdan 24 yaş küçüğüm. Ben kaç yaşındayım?
3. Bir bahçede 49 ağaç var. Ağaçların 26 sı elma ağacı diğerleri kayısı ağacıdır. Bu bahçede kaç kayısı ağacı vardır?
4. Benim 87 bilyem vardı. 19’unu Oya’ya verdim. Kaç bilyem kaldı?
5. Sınıfımızda  39 öğrenci var. Bunların 24 ‘ ü kız olduğuna göre sınıfımızda kaç erkek öğrenci vardır?
6. 96 sayısının rakamlarının yerini değiştirdiğimizde bulduğumuz sayı ile farkı kaçtır?
7. Dedem 85 yaşındadır. Dedem askerden döndüğünde 22 yaşındaymış. Dedem askerden döneli kaç yıl olmuş?
8. İki sayının toplamı 62‘dir. Sayılardan biri 25 ise diğeri kaçtır?
9. Okan’ın annesi 36, babası 42 yaşındaymış. Okan‘ın babası annesinden kaç yaş büyüktür?
10. Bir kumaşçı 36 metre kumaşın 27 metresini sattı.Geriye kaç metre kumaş kaldı?
WORD İNDİR
TOPLAMA PROBLEMLERİ

1. Ali’nin 15 TL’ si vardı. 13 TL’ de annesi verdi. Kaç TL’ si oldu?
2. Babamın yaşı benim yaşımdan 25 fazladır. Ben 8 yaşında olduğuma göre babam kaç yaşındadır?
3. Bir bahçede 48 elma ağacı ve 24 kiraz ağacı vardır. Bu bahçede kaç ağaç vardır?
4. Benim 16 bilyem var, 19 bilye kardeşimin, 12 bilye de arkadaşımın var.Hepimizin toplam kaç bilyesi var?
5. Sınıfımızda 14 kız, 25 erkek öğrenci var. Sınıfımızın mevcudu kaçtır?
6. 34 sayısının rakamlarının yerini değiştirdiğimizde bulduğumuz sayı ile toplamı kaçtır?
7. Atatürk 42 yaşında Cumhurbaşkanı oldu. Cumhurbaşkanı olduktan 15 yıl sonra da öldü. Buna göre Atatürk öldüğünde kaç yaşındaydı?
8. Hikaye kitabımdan önce 29 sayfa sonra 26 sayfa okudum.Hikaye kitabımın kaç sayfasını okudum?
9. Bir çiftlikte 25 koyun, 83 tavuk ve 19 inek var. Bu  çiftlikte kaç hayvan vardır?
10. Bir pastacı Pazar günü 20 çikolatalı, 15 muzlu, 35 tane de çilekli pasta satmış? Bu pastacı kaç pasta satmıştır?
WORD İNDİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder